Bali

8 augustus 2017 - Jakarta, Indonesië

En ook het hoofdstuk 'Bali' is nu afgesloten. Wat vliegt de tijd toch in Indonesië. De afgelopen week hebben we doorgebracht in Ubud. Vanuit daar hebben we met een scooter de omgeving verkend. Van tevoren hadden we opgezocht wat de mooie plekken van Bali zouden zijn, en met google maps was het makkelijk en leuk navigeren naar deze plaatsen. Een van de hoogtepunten was de Hidden Canyon, een 'of the beaten track' natuurphenomeem dat nog niet door het toerisme is aangetast. Met een gids zijn we de canyon ingegaan. Zonder gids was het niet toegestaan, want je had echt iemand nodig die je vertelde waar en op welke manier je je voeten neer moest zetten om de canyon ongedeerd en zonder al te natte kleren door te komen. Daarnaast bleek de gids prima als persoonlijke fotograaf te fungeren :) Na de eerste canyon te zijn doorgekomen, kregen we de keus terug te gaan of door te gaan naar twee volgende canyons/kloven. Na de drie kloven zijn we door de plantages teruggelopen naar het startpunt. Het was een spontaan, onverwacht en leuk uitje (en uit ervaring (*fietstocht Yogyakarta) weten we dat deze uitjes de leukste zijn!).

Verder hebben we een aantal tempels en watervallen bezocht en zijn we met een moutainbike een berg afgedaald (we dachten lekker een stuk te gaan fietsen, maar het enige wat we moesten zien te vinden op de fiets waren de remmen). Tijdens de fietstocht zijn we nog op een paar plaatsen gestopt. De enige echt interessante plaats was een koffieplantage waar we verschillende soorten koffie en thee hebben mogen proeven.

Gisteren zijn we weer teruggevlogen naar Jakarta. Nu zitten we weer op het vliegveld op onze volgende vlucht te wachten. Onze volgende en tevens laatste bestemming: Borneo! (Kalimantan)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    8 augustus 2017
    Ontzettend fijn dat het jullie zo goed bevalt. Er is ook veel te zien en te beleven in Indonesie zo te lezen. En nu nog het toetje als afsluiting, veel plezier!